A cégkivonat az egyik leggyakrabban szükséges céges dokumentum, a legtöbb szerződéskötéskor, ügyintézéskor szükség van rá. Korábban csak a cégbíróságon személyesen lehetett beszerezni, ma már azonban az online cégkivonat beszerzés a legegyszerűbb megoldás. Mutatjuk, hogy működik.
Az első lépés, hogy egy olyan weboldalt kell keresned, amely cégkivonat kiállítással foglalkozik. Egy egyszerű Google kereséssel számos ilyen szolgáltatót lehet találni, az egyik ilyen pl. a https://cegkivonatok.hu/.
A szolgáltató kiválasztása után a folyamat nagyon hasonlóan folytatódik, függetlenül attól, hogy melyik szolgáltatót választottad. Ki kell választani azt a céget, amelyről cégkivonatot szeretnél igényelni. A cég kiválasztása történhet a cég neve, adószáma vagy cégjegyzékszáma alapján. Érdemes adószám alapján keresni, mert cégnévből sok hasonló lehet, a cégjegyzékszám pedig változhat egy cég esetén, így kisebb a hibalehetőség.
A cég kiválasztása után a dokumentum típusát kell kiválasztani. Cégkivonat mellett egyéb dokumentum típusok is igényelhetők általában, valamint cégkivonatból is több fajta létezik. Érdemes a felhasználás helyén utánanézni, hogy melyiket fogadják el és olyat beszerezni.
Meg kell adni a számlázási és a szállítási információkat. Elektronikus dokumentum esetén természetesen nincs szállítás, e-mailben fogják küldeni a cégkivonatot.
Következhet a fizetés, bankkártyás fizetés és átutalás között lehet választani. A bankkártyás fizetést érdemes választani, ha a lehető leggyorsabban kell a dokumentum. A sikeres fizetést követően pedig már küldik is a cégkivonatot.